۲۵ مهر ۱۳۹۱، ۱۳:۱۶

اسناد نقشه های طرح تفصیلی جدید در پهنه غربی پایتخت نهایی شد

اسناد نقشه های طرح تفصیلی جدید در پهنه غربی پایتخت نهایی شد

شهردار منطقه 9 از مراحل نهایی سازی اسناد نقشه های طرح تفصیلی جدید در سطح منطقه خبر داد و گفت: با حضور کارشناسان اداره کل شهرسازی و طرحهای شهری کارگروه کارشناسی تدقیق نقشه های طرح تفصیلی تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین سلطانی اظهار داشت: بر اساس سیاستهای شهرداری تهران در خصوص اجرای طرح تفصیلی، مراحل نهایی سازی اسناد نقشه های این طرح در مقیاس 2000/1 طبق زمان بندی معینی برای مناطق 22 گانه در نظر گرفته شد.

وی ارزیابی و بررسی مغایرتهای احتمالی طرح تفصیلی در مناطق را از اهداف کارگروه کارشناسی تدقیق دانست و افزود: براساس برنامه ریزی مراحل 4 گانه نهایی سازی اسناد در دستور کار این شهرداری قرار گرفت.

سلطانی تصریح کرد: گام نخست این دستورالعمل در قالب کارگاه "توضیح و تشریح مختصات فنی نقشه ها" و با حضور معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، کارشناسان حوزه و مشاور مادر شهر تهران در تابستان سالجاری انجام شد.

وی ادامه داد: گام دوم نیز در قالب تشکیل کارگروه "کارشناسی تدقیق نقشه های طرح تفصیلی" با حضور کارشناسان اداره کل شهرسازی و طرحهای شهری از اوایل هفته جاری در منطقه پیگیری و براساس بازدیدهای میدانی جامع اجرایی شد.

شهردار منطقه 9 با اشاره به بازدیدها و ارزیابی های اعضا کارگروه گفت: در لایه های پهنه بندی شبکه معابر و لایه های تثبیت شده، تدقیق نقشه ها صورت گرفت و نتایج بسیار مفید و مطلوبی بدست آمد.

سلطانی افزود: تمامی مغایرتهای احتمالی توسط اعضا کارگروه کارشناسی تدقیق، ارزیابی و جمع بندی شد تا در گام های بعدی توسط کمیته فنی و شورای هماهنگی تدقیق نقشه ها تایید شده و جهت اصلاح در کمیسیون ماده پنج براساس طرح تفصیلی ابلاغ شود.

به گفته وی، این شهرداری در این راستا پیشگام بوده و به عنوان نخستین منطقه و با پیگیری معاونت شهرسازی و معماری منطقه مراحل نهایی سازی اسناد نقشه های طرح تفصیلی جدید در شهر تهران صورت گرفت.

کد خبر 1721346

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha